-
Dlaczego nie ma nowych samochodów?
Niedobory półprzewodników sprawiły, że przemysł motoryzacyjny wciąż zmaga się z problemami dotyczącymi produkcji. Ponadto według prognoz ceny samochodów znowu pójdą w górę. Wyprzedaż rocznika nie odbędzie się, a osoby czekające na nowe samochody muszą uzbroić się w cierpliwość. Wyprzedaży roczników w tym roku nie będzie Sektor motoryzacyjny od wielu miesięcy zmaga się z mniejszą podażą. Problemów należy upatrywać w niskiej dostępności półprzewodników. Fabryki nie są w stanie zapewnić liczby samochodów zaspokajających popyt na rynku. Dariusz Balcerzak z Instytutu Samar w wywiadzie dla PAP powiedział: Tradycyjnie ostatni kwartał roku to okres wzrostu zakupów samochodowych. Jednak w tym roku sprzedaż aut w październiku była niższa niż w czerwcu, lipcu czy sierpniu. W związku z ograniczeniami w…
-
Branża motoryzacyjna w dołku
Koronawirus wygnał kierowców z salonów nowych aut i przerzedził ruch w serwisach, chociaż koncerny motoryzacyjne błyskawicznie zaczęły sprzedawać auta przez internet, a pracownicy dilerów samochodowych czasem zabierają od klienta auta do naprawy – pisze piątkowa “Gazeta Wyborcza”. Pandemia koronawirusa postawiła branżę motoryzacyjną w Unii Europejskiej przed kryzysem bez precedensu – wskazało Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA). Od tygodnia stopniowo produkcję samochodów zawiesiły już praktycznie wszystkie fabryki w Europie, a w ślad za nimi produkcje zawieszają lub przynajmniej ograniczają dostawcy części dla motoryzacji – czytamy w “Wyborczej”. Ograniczenia w zgromadzeniach – jak pisze dziennik – wymiotły też klientów z salonów motoryzacyjnych. Sprzedaż nowych samochodów praktycznie nie istnieje. Wydawane są jeszcze zamówione wcześniej pojazdy czy samochody do…
-
Potężne spadki sprzedaży nowych samochodów w Polsce w marcu
Spada sprzedaż nowych samochodów. Wszyscy producenci odnotowali bardzo duże straty, chociaż najbardziej odczuwa to Ford z ponad 80% spadkiem. Spośród interesujących nas firm kryzys najbardziej uderzył w markę Dacia, która w segmencie samochodów osobowych zmniejszyła swoją sprzedaż o ponad 70% w stosunku do zeszłego roku. Renault spadło o 62,8%, Peugeot o 62,4%. Ale to nie koniec złych wiadomości: wyniki z marca są efektem sprzedaży w lutym. Rzeczywisty kryzys w branży trwa dopiero dwa tygodnie. Wielu dealerów raportuje zerową sprzedaż, nie lepiej będzie w kwietniu. Wyniki sprzedaży 1-20 marzec: Samochody osobowe 1. Skoda (3406 szt.) -41,8 proc. 2. Toyota (3302 szt.) -34,2 proc. 3. Volkswagen (1945 szt.) -58,6 proc. 4. KIA (1396…