-
Scania AXL – bezkabinowa i w pełni autonomiczna ciężarówka przyszłości
Nadjeżdża Scania AXL, czyli bezkabinowa i w pełni autonomiczna ciężarówka przyszłości Scania najwyraźniej idzie w ślady Volvo. Teraz firma zasili swoją rodzinę świetnych autonomicznych pojazdów nowym modelem, a mianowicie AXL. Jest to w pełni bezzałogowa ciężarówka bez tradycyjnej kabiny. Autonomiczna przyszłość samochodów dotyczy nie tylko modeli osobowych, ale i tych zdecydowanie większych o przemysłowym zastosowaniu, dlatego kolejni producenci próbują swoich sił na tym polu. Widzieliśmy już Teslę Semi, później na szwedzkie drogi w celach testowych wyjechały futurystyczne ciężarówki Volvo, a w Stanach Zjednoczonych pierwsze kursy mają za sobą pojazdy z technologią od Starsky Robotics i ciężarówki dostarczające pocztę będące owocem współpracy United States Postal Service (USPS) i firmy TuSimple. Mówiąc…
-
Nowa ciężarówka z zaklejonym przednim radarem
Hamulce awaryjne z czujnikami odległości miały być skutecznym sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Od 2015 roku są one też obowiązkowe, trafiając na pokład wszystkich nowych ciężarówek rejestrowanych w Unii Europejskiej. Problem jednak w tym, że wielu kierowców nie chce z tego rozwiązania korzystać. W pozatransportowych mediach często pojawiają się stwierdzenia, że to wszystko wina kierowców, którzy za wszelką cenę chcą trzymać się „na ogonie” innych pojazdów. Prawda jest jednak taka, że konstrukcja samych czujników też odgrywa tutaj istotną rolę. W wybranych modelach bywają one bowiem zbyt czułe i potrafią reagować bez powodu. Często słyszy się na przykład o gwałtownych hamowaniach przed znakami drogowymi. W efekcie mamy zaś takie widoki, jak ten…
-
Zniesienie akcyzy na LNG i CNG w Polsce
W nawiązaniu do tekstu: Senat zgodził się na zniesienie akcyzy na LNG – bardzo tanie tankowanie ciężarówek jest coraz bliżej Główną zachętą do kupowania gazowych ciężarówek są obecnie kwestie wizerunkowo-ekologiczne, a także zwolnienie z niemieckich opłat za drogi. Już wkrótce ma do tego jednak dołączyć kolejna zachęta, w postaci zniesienia polskiej akcyzy paliwowej. Polskie władze już rok temu stworzyły i zaakceptowały stosowny projekt przepisów. Przewidywał on całkowite zniesienie akcyzy od sprzedaży CNG oraz LNG, czyniąc oba paliwa tańsze o 67 groszy na kilogramie. By jednak takie zwolnienie z akcyzy doszło do skutku, konieczne było zdobycie zgody ze strony Komisji Europejskiej. Jak podaje magazyn „Interia”, powołując się na rozmowę z prezesem…