-
Silniki na alkohol
Jednym z nich są: silniki zasilane alkoholem. Ludzie przekonali się, że alkohol może służyć nie tylko jako „woda ognista”, lecz również jako substancja do spalania w silnikach. Już w 1885 Henry Ford przeprowadzał próby zastosowania w tym celu alkoholu. Stosowanie do napędu pojazdów spalinowych alkoholu było najczęściej przeprowadzane z użyciem metanolu i etanolu, przede wszystkim ze względu na stosunkowo niskie koszty ich wytwarzania i łatwość produkcji. Metanol jest alkoholem technicznym, którego pozyskanie odbywa się poprzez suchą destylację drewna lub odparowanie węgla. Etanol natomiast jest uzyskiwany z produktów roślinnych w procesie fermentacji cukru. Jedną z prób masowego wykorzystania etanolu do napędu samochodów, która miedzy innymi podyktowana była kryzysem gospodarczym, podjęto w…
-
Kierujący karawanem miał ponad 3 promile
W Chęcinach (województwo świętokrzyskie), policjanci zatrzymali 41- letniego kierującego karawanem. Mężczyzna miał w swoim organizmie ponad 3 promile alkoholu. a jego kolega, siedzący na fotelu pasażera również był nietrzeźwy. Na numer alarmowy zadzwonił mężczyzna informując, że widział jadący „wężykiem” karawan. Poszukując opisywanego pojazdu policjanci dotarli do jednego z zakładów pogrzebowych, gdzie zastali dwóch mężczyzn w wieku 41 i 50 lat. J uż w krótkiej rozmowie mundurowi nabrali podejrzeń co do trzeźwości pracowników zakładu. 41- latek „wydmuchał” ponad 3 promile, starszy z mężczyzn miał w swoim organizmie 2,6 promila. Pracujący na miejscu stróże prawa z Komisariatu Policji w Chęcinach bardzo szybko ustalili, że karawanem kierował młodszy z mężczyzn. Policjanci oficjalnie tego…
-
Volvo zadzwoni po policje gdy będziesz pijany
Volvo za każdym razem podkreśla, że najważniejsze jest bezpieczeństwo. Nie są to słowa rzucane na wiatr. Product ma ambitny plan by samochody tej marki nie powodowały wypadków. Walka z pijanymi kierowcami ma być kolejnym etapem tego planu. Volvo już niedługo wyposaży swoje samochody w kamerki, które będą monitorowały zachowanie kierowcy. Jeżeli algorytmy wykryją, że dana osoba nie nadaje się kierowanie autem, to system będzie dzwonił po policję. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, naszym celem jest wyeliminowanie wypadków w ogóle, a nie ograniczanie przyczyn. W takim przypadku kamery będą monitorować zachowanie, które może doprowadzić do poważnych obrażeń lub śmierci. Henrik Green, zastępca dyrektora działu rozwoju w Volvo Powyższy wykres przedstawia proces decyzyjny.…