Silniki benzynowe Volkswagen Golf 4
Volkswagen Golf IV ma bardzo bogatą gammę silników benzynowych. Zarówno z wtryskiem bezpośrednim (FSI), wolnossących i doładowanych (T i GTI), rzędowych jak i V6. Do wyboru również mamy jednostki cztero, pięcio i sześcio cylindrowe. Wyposażone są one w różne liczby zaworów. Możemy wybierać pomiędzy jednostkami ośmio, dziesięcio, szesnasto, dwudziesto i dwudziesto cztero zaworowymi. Tak bogaty asortyment jednostek napędowych sprawia, że możemy wybrać silnik dopasowany idealnie do naszych potrzeb jak i “kieszeni”. Do dyspozycji są silniki ekonomiczne, mocniejsze o zacięciu sportowym jak i typowo sportowe, które dostarczą nam wrażeń. Silniki te pochodzą z grupy VAG i możemy znaleźć je w różnych modelach tak popularnych marek jak Audi, Skoda, Seat. Praktycznie wszystkie silniki benzynowe poniżej zaprezentowane bardzo dobrze znoszą współpracę z instalacjami gazowymi. Oczywiście na tym podzespole nie warto oszczędzać. Dobra instalacja LPG gwarantuje długa, ekonomiczną i bezproblemową pracę na gazie.
Z racji tego, że silniki montowane są w dużej liczbie modeli czterech marek mamy pewność, że to jednostki sprawdzone i mało awaryjne. Oczywiście nie można generalizować. Dużo, albo nawet bardzo dużo zależy od sposobu eksploatacji konkretnego silnika. Nawet najbardziej niezawodna jednostka może zostać szybko “zajechana” poprzez niewłaściwe użytkowanie. VW Golf 4 nie jest dużym i ciężkim samochodem. Dzięki temu praktycznie każdy silnik się w nim sprawdzi. Jednakże i w tym miejscu wszystko zależy od upodobań i preferencji konkretnej osoby. Najlepiej znaleźć równowagę pomiędzy mocą a ekonomiką silnika. Po prostu moim zdaniem lepiej odpuścić sobie silniki o większej mocy (a tym samym i większym spalaniu) na rzecz mniejszych jednostek, ale o stosunkowo oszczędnym zapotrzebowaniu na paliwo.
Poniżej prezentuje silniki benzynowe montowane w VW Golf 4 :
Model silnika |
Cylindry |
Zawory |
Pojemność |
Moc |
Moment Obrotowy |
Lata |
Oznaczenia silników |
1.4 |
4 |
16 |
1390 cm3 |
55 kW (75KM) |
128 Nm |
1997 -2006 |
APE, AHW, AKQ, AXP, BCA, AUA |
1.6 |
4 |
8 |
1595 cm3 |
74 kW (101 KM) |
145 Nm |
1997 – 2000 |
AEH, AKL, APF |
1.6 |
4 |
8 |
1595 cm3 |
75 kW (102 KM) |
148 Nm |
2000 – 2006 |
AVU, BFQ |
1.6 |
4 |
16 |
1595 cm3 |
77 kW (105 KM) |
148 Nm |
2000 – 2006 |
AUS, AZD, ATN, BCB |
1.6 (FSI) |
4 |
16 |
1595 cm3 |
81 kW (110 KM) |
155 Nm |
2002 – 2006 |
BAD |
1.8 |
4 |
20 |
1781 cm3 |
92 kW (125 KM) |
170 Nm |
1997 – 1999 |
AGN |
1.8T |
4 |
20 |
1781 cm3 |
110 kW (150 KM) |
210 Nm |
1997 – 2006 |
AGU, AUM, ARZ, ARX |
1.8T GTI |
4 |
20 |
1781 cm3 |
132 kW (180 KM) |
235 Nm |
2001 – 2003 |
AUQ |
2.0 |
4 |
8 |
1984 cm3 |
85 kW (115 KM) |
172 Nm |
1999 – 2006 |
APK, AQY, AZJ, ATU, AGW |
2.3 VR5 |
5 |
10 |
2327 cm3 |
110 kW (150 KM) |
205 Nm |
1997 – 2000 |
AGZ |
2.3 VR5 |
5 |
20 |
2327 cm3 |
125 kW (170 KM) |
220 Nm |
2000 – 2003 |
AQN |
2.8 V6 4Motion |
6 |
24 |
2729 cm3 |
150 kW (204 KM) |
270 Nm |
1999 – 2003 |
AQP, BDE, AUE |
3.2 R 32 4Motion |
6 |
24 |
3189 cm3 |
177 kW (241 KM) |
320 Nm |
2002 – 2004 |
BFH, BJS |