Dane Techniczne Volkswagen Golf,  VW Golf IV

Silniki benzynowe Volkswagen Golf 4

        Volkswagen Golf IV ma bardzo bogatą gammę silników benzynowych. Zarówno z wtryskiem bezpośrednim (FSI), wolnossących i doładowanych (T i GTI), rzędowych jak i V6. Do wyboru również mamy jednostki cztero, pięcio i sześcio cylindrowe. Wyposażone są one w różne liczby zaworów. Możemy wybierać pomiędzy jednostkami ośmio, dziesięcio, szesnasto, dwudziesto i dwudziesto cztero zaworowymi. Tak bogaty asortyment jednostek napędowych sprawia, że  możemy wybrać silnik dopasowany idealnie do naszych potrzeb jak i “kieszeni”. Do dyspozycji są silniki ekonomiczne, mocniejsze o zacięciu sportowym jak i typowo sportowe, które dostarczą nam wrażeń. Silniki te pochodzą z grupy VAG i możemy znaleźć je w różnych modelach tak popularnych marek jak Audi, Skoda, Seat. Praktycznie wszystkie silniki benzynowe poniżej zaprezentowane bardzo dobrze znoszą współpracę z instalacjami gazowymi. Oczywiście na tym podzespole nie warto oszczędzać. Dobra instalacja LPG gwarantuje długa, ekonomiczną i bezproblemową pracę na gazie.

Z racji tego, że silniki montowane są w dużej liczbie modeli czterech marek mamy pewność, że to jednostki sprawdzone i mało awaryjne. Oczywiście nie można generalizować. Dużo, albo nawet bardzo dużo zależy od sposobu eksploatacji konkretnego silnika. Nawet najbardziej niezawodna jednostka może zostać szybko “zajechana” poprzez niewłaściwe użytkowanie. VW Golf 4 nie jest dużym i ciężkim samochodem. Dzięki temu praktycznie każdy silnik się w nim sprawdzi. Jednakże i w tym miejscu wszystko zależy od upodobań i preferencji konkretnej osoby. Najlepiej znaleźć równowagę pomiędzy mocą a ekonomiką silnika. Po prostu moim zdaniem lepiej odpuścić sobie silniki o większej mocy (a tym samym i większym spalaniu) na rzecz mniejszych jednostek, ale o stosunkowo oszczędnym zapotrzebowaniu na paliwo.

 

Poniżej prezentuje silniki benzynowe montowane w VW Golf 4 :

 

Model silnika

Cylindry

Zawory

Pojemność

Moc

Moment Obrotowy

Lata

Oznaczenia silników

1.4

4

16

1390 cm3

55 kW (75KM)

128 Nm

1997 -2006

APE, AHW, AKQ, AXP, BCA, AUA

1.6

4

8

1595 cm3

74 kW (101 KM)

145 Nm

1997 – 2000

AEH, AKL, APF

1.6

4

8

1595 cm3

75 kW (102 KM)

148 Nm

2000 – 2006

AVU, BFQ

1.6

4

16

1595 cm3

77 kW (105 KM)

148 Nm

2000 – 2006

AUS, AZD, ATN, BCB

1.6 (FSI)

4

16

1595 cm3

81 kW (110 KM)

155 Nm

2002 – 2006

BAD

1.8

4

20

1781 cm3

92 kW (125 KM)

170 Nm

1997 – 1999

AGN

1.8T

4

20

1781 cm3

110 kW (150 KM)

210 Nm

1997 – 2006

AGU, AUM, ARZ, ARX

1.8T GTI

4

20

1781 cm3

132 kW (180 KM)

235 Nm

2001 – 2003

AUQ

2.0

4

8

1984 cm3

85 kW (115 KM)

172 Nm

1999 – 2006

APK, AQY, AZJ, ATU, AGW

2.3 VR5

5

10

2327 cm3

110 kW (150 KM)

205 Nm

1997 – 2000

AGZ

2.3 VR5

5

20

2327 cm3

125 kW (170 KM)

220 Nm

2000 – 2003

AQN

2.8 V6 4Motion

6

24

2729 cm3

150 kW (204 KM)

270 Nm

1999 – 2003

AQP, BDE, AUE

3.2 R 32 4Motion

6

24

3189 cm3

177 kW (241 KM)

320 Nm

2002 – 2004

BFH, BJS