Motoryzacja

Dacia Jogger otrzyma nowy napęd hybrydowy 1.8 E-Tech

Nowa Dacia Jogger otrzyma nowy napęd hybrydowy 1.8 E-Tech, który będzie ewolucją układu stosowanego w modelach Captur i Megane.

Podczas debiutu Joggera, Dacia zapowiedziała, że nowy model otrzyma napęd hybrydowy oparty na silniku benzynowym 1.6, który znamy z gamy Renault. Plany uległy małej zmianie. Koncern pracuje nad nowym, bardziej wydajnym układem z silnikiem o pojemności 1,8 litra. Gilles le Borgne, dyrektor inżynierii Grupy Renault potwierdził francuskiemu magazynowi L’argus, że już za dwa lata napęd znajdzie się w ofercie Dacii Jogger, zamiast wersji 1.6.

Zwiększenie pojemności silnika oraz mocy umożliwi przejście na cykl Atkinsona, który stosuje w swoich samochodach Toyota. Pierwotnie cykl miał otrzymać również silnik 1.6 E-Tech, ale inżynierowie zmienili zdanie z powodu braku mocy i limitów środowiskowych wynikających z normy Euro6 d-full.

Dacia Jogger nie będzie jedynym modelem producenta, który otrzyma nowy napęd. Z układu 1.8 E-Tech skorzysta również nowa generacja Dustera oraz Bigster, który zadebiutuje w 2025 roku. Do swojego portfolio wdroży hybrydę także marka Renault. Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Grupa Renault pracuje nad optymalizacją kosztów, aby układ nie był zbyt drogi dla klientów rumuńskiego producenta, ale nie zmienia to faktu, że wersja E-Tech, zajmie miejsce na szczycie cennika.

Do tej pory poznaliśmy jedynie cenę Dacii Jogger w Niemczech. Samochód kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 13.990 euro (ok. 64 tys. zł). Wersja 7-miejscowa to wydatek minimum 14.790 euro (ok. 68 tys. zł).