Nowa ciężarówka z zaklejonym przednim radarem
Hamulce awaryjne z czujnikami odległości miały być skutecznym sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Od 2015 roku są one też obowiązkowe, trafiając na pokład wszystkich nowych ciężarówek rejestrowanych w Unii Europejskiej. Problem jednak w tym, że wielu kierowców nie chce z tego rozwiązania korzystać.
W pozatransportowych mediach często pojawiają się stwierdzenia, że to wszystko wina kierowców, którzy za wszelką cenę chcą trzymać się „na ogonie” innych pojazdów. Prawda jest jednak taka, że konstrukcja samych czujników też odgrywa tutaj istotną rolę. W wybranych modelach bywają one bowiem zbyt czułe i potrafią reagować bez powodu. Często słyszy się na przykład o gwałtownych hamowaniach przed znakami drogowymi.
W efekcie mamy zaś takie widoki, jak ten uwieczniony przez Czytelnika Marcina z Kuchni Truckera. Na zdjęciach widnieje praktycznie nowy DAF XF, oczywiście wyposażony w przedni radar oraz system automatycznego hamowania. Obudowa tego radaru jest jednak zaklejona, całkowicie eliminując go z użytku.